Monday, June 28

bento

* kali nie entry saya penuh berwarna warni :) dimeriah kan oleh bento bento yang comel comel :D
pernah dengar tak apa itu bento ? tahu tak ? tahu tak ?
Bento (弁 当, Bento) ? Adalah bahagian bungkus makanan tunggal atau rumah makan umum dikemas dalam masakan Jepun. Sebuah bentō tradisional terdiri daripada nasi, ikan atau daging, dan satu atau lebih acar atau sayuran matang, biasanya dalam suatu bekas berbentuk kotak . [sumber dari wikipedia]

bento adalah bekal makanan . ianya boleh dibawa ke sekolah or ke mana mana yang anda suka . makanan yang dibentuk akan disusun cantik cantik di dalam bekas yang comel dan sesuai untuk apa apa acara [secara rumusnya] * suka hati je tambah ayat sendiri ;) ngee


kreatif betul orang orang jepong nie . tidak kisahlah anak mereka tidak pernah miss untuk datang ke sekolah . attendance penuuuuuhhhh saja . tengoklah bekal yang ibu mereka sediakan . .

hello kitty bento

calvin and hobbes bento

notebook bento

wall-e bento

the simpson bento

panda bento *penuh dgn sayur -.-

pergi sekolah , time recess , buka je bekal , WOAH ! mesti terkejot punya lah ;) hari hari yang di luangkan di sekolah pasti seronok . hari hari corak lain , macam macam shape mama buat :) hmmm best nya ! ishh berangan je lah salimah . waktu persekolahan untuk mu telah berlalu . . kenapalah mama tak buat macam nie dulu . if tak mesti sal rajin pergi sekolah tiap tiap hari kn ? :) hee

totoro bento


nintendo ds bento

spa bento

naruto bento

sekali pandang mcm panda rambut punk colour hijau tengah makan rumput kan ?
* just my imagination kot hehhehe ;)

rupanya yang comel , siapa tak suka :)

nak belajar buat bento ?
click link nie http://motheringcorner.com/

* secara tiba tiba teringin pula nak makan kodomo bento xD nak kodomo bento ! kakak belanjalah adik mu ni ! harap harap dapat la makan sebelum balik ke kampus sri iskandar . agagagaga


love , sal

2 comments

Anonymous
11:47 PM, June 28, 2010

waaaah..cantik giler...hurm nak sekolah lah mcm nih...teringat zaman sekolah, mmg ibu selalu bawak kan bekal...rajin ibu sy...hehheeee....~rizanAida~

10:00 AM, June 30, 2010

comel kan ?
wahh sweet nya ibu kak zana :)
mama dulu bg bwk bekal nugget je tkde decorate mcm nie :(

Post a Comment