Saturday, October 2

Thanks Malacca :)


hyee semuaa ! ya sudah lama saya tidak meng'update' awak mr blogger im so sorry :(

okayy ! hari ini saya nk cerita tentang trip saya ke malacca pada minggu lepas bersama kawan kawan yang tersayang

24 semptember 2010
(DAY 1)



kak jah . miera . saya . nab . yana

dari fakulti om bermulalah cerita. diberi taklimat dan nasihat dari para guru. dipanggil nama mengikut group dan diasingkan mengikut bas A dan bas B. saya bas A haha.
gembiranyaa duduk bersama teman teman. dah habis taklimat..
yeah ! tiba masanyaa !
mood:excited gila

mula bergerak dengan empat bagasi (kenapa tk bwk locker je terus, kan lagi mudah!)
bersama kawan kawan pada pukul 4:30pm. put luggage in the boot. naik bus. take seat. fasten your seat belt. then. .


MALACCA HERE WE COME !


sudah beberapa jam di dalam bus, kami berhenti sebentar di perhentian LUPA SUDAA NAMA DIAA . .*terok la salimah nie ! dah dapat servis yg baik tp tk kenang jasa. hee. sorry sorry.


okayy kita solat, makan ( sudah semestinya ! ), enjoy the scenery, tggu pakcik bus, borak borak da nk dekat pukul 6:30 cmtu sambung perjalanan semulaa :)


tak silap saya kita stop di dua perhentian. . kan kawan kawan ? mimpi ke apa salimah ? adoi !

dalam bus, kerja saya makan :) tgk movie, tgk lappy :) orang bagi saya amik hehe . sampai la tertidooo . .hehe. . apa lg bole buat . . if baca paper nti mabuk pulaa . sleep fit the time .

tanpa disedari kita da sampai ke destinasi yang dituju ! yay ! kami tiba pada pukul 10:30 mcm tuu. wahh ! begitu cepat ya pakcik bus drive ! sungguh efisyen ! saya suka pakcikkk :) . okayy bangun salimah ! dah sampai ! tido je kerja ! okayy turun bus, amik bagasi (tiba tiba terasa berat pula bawa 4 bagasi sekaligus) dan terus menuju ke rumah "banglow" kami. .
memang kena BANG BANG BOOM! siapa tah buat cerita duduk banglo. mmg nk rasa kasut size 6 orang tu yea !

okayy kami sebenarnya menginap di sebuah homestay yang berdekatan dengan uitm kampus melaka . satu rumah untuk 10 orang, di tingkat atas, ada 1 master bedroom dan 2 bilik couple dan di tingkat bawah ada 1 bilik couple dan kitchen dan hall yang mengandungi 2 buah meja 10 kerusi dan satu tv yang gambarnyaa agak blurr , mungkin salah letak kot aerial nyaa * mcm tu ke eja aerial ? . apa apa laa. ya ! memang menarik :) kami berasa sangat gembira sebab dapat master bedroom yang dilengkapi katil, aircond dan bilik air. lima orang satu bilik , muat wehh ! berkongsi bilik bersama mereka sangat best !


saya dan miera conquer katil, manakala kak jah, yana dan nab tidur di bawah *tilam dan bantal extra disediakan. selepas itu, masing masing berebut bilik air. im the last person get to shower. this is so pathetic . haha bila semua da segar, borak jap, sambil tuu saya masukkan photo photo indah yang diambil pagi tadi ke dalam cakera keras luaran *pelik pula bunyinya bila dimelayukan -.-' , tidak mengapa laa . . then time to sleep everyone :) !!! mereka tido sungguh cepat, kenapa la saya susah sgt nk lelapkan mata, even lampu suda di-off dan aircond buat environment bilik jadi selesa pon still tak bole tido lagi. kawan kawan sume da mimpi apa daaa. aishh selalu mcm nie, nk tido je, kena berangan angan dulu. dlm stgh jam lepas tu baru bole tido . tapi saya tido lambat sedikit hari ni sbb dapat phone call dari yang tersayang :)
- habis untuk hari pertama -


25 september 2010 (DAY 2)

hari kedua telah tiba ! seawal 6:30 pagi kami bangun ( awalkah ? haha ) mula berebut bilik air dan memenuhi ruang meja solek. saya yang terakhir take shower. again ? asyik asyik saya je yang last sekali. . hmm . . perempuan melayu terakhir kot. ahhhaaahaha berangan je la kau salimah !

da di inform utk pakai sport wear in the morning and prepared packing baju untuk shopping di sebelah petang. oh mann ! saya tertinggal track suit saya :'( hmm sedihhh. but, thanks to miera for lending your track suit dear :) really appreciate it ! ye setelah siap , " semua posing atas katil "


okaayy snap !


photo pertama di hari kedua :)
hari ni, pukul 7:30pagi da kena berdiri tegak di hadapan rumah masing masing.
berkumpul dan jom naik bus pakcik !

nak tahu tak kami g mana . .



TADAAA !


ZOO MELAKA !
yeah welcome to the zoo everyone !
*zaim suka dtg sini :) tiba tiba rindu kt zaim pulaa. . okay cut !

terpancar kegembiraan di muka masing masing :) terkenang kembali zaman dan detik detik gembira di tadika dan sekolah rendah yang selalu buat trip pergi zoo , kan cikgu ! hehe.
okayy semua berkumpul di satu tempat. zoo dibuka pada pukul 9:00 pagi .

kami tiba sebelum waktunya, so . . apa lagi ? photoshoot laa ;D

( if dapat dslr ke d90 ke canon eos d1000, best la ! tp kene tamatkan riwayat canon ixus nie dulu jiejie kata, then bole la beli baru. haha i like ! )

okayy jam da menunjukkan tepat pukul 9:00 pagi, sebelum tuu. .



BERTUKAR !

* eh mcm cerita sailormoon pulaa !





haa baru laaa bole masuk zoo !
mood : excited nak tengok gajah ;)


nah amik GAJAH UNTUK SALIMAH haha :D

semua teruja jumpa haiwan haiwan yang comel nie :)

if sesat guna la ni !

PETA ZOO



da penat berjalan tgk semua haiwan, da masuk explorace, da makan sampai kenyang, memory card daa full, da beli cenderahati . .

tibalah masanyaaa untuk. . balek ya kawan kawan !

naik bus dalam keadaan penat . singgah sebentar di masjid berdekatan, bersihkan diri, dah wangi, da solat, da comel daa. . lets go !
nak ke mana pula lepas nie ?


(keadaan sungguh rushing ya pada masa ini dan masa sangat mencemburui kami)

destinasi seterusnyaa

BANDAR HILIR
6:30pm. sepanjang perjalanan ke sini, banyak elemen sejarah dan kapal kapal yang terkandas nampaknyaa, tapi kapal selam takde pulaa -.-

bangunan pertama yang dapat dilihat setelah kak jah turun dulu dari bus .

*kesian kak jah ditinggalkan oleh kami. sorry kak, bukan sengaja. . ehee. .

MENARA TAMING SARI


jom naik menara taming sari kawan kawan !

ticket fees pon reasonable :) orang melayu cakap, berpatutan :)
hanya rm10/ticket ! yup ! terima kasih kad metrik :) terima kasih sebab banyak berjasa !

semua muka excited nak naik menara huhu :D


" good evening to all passengers "
" today i will be your pilot for Malaysian Airlines BH1004 "
" please take your seat "
" please fasten your seatbelt as shown by our staff "
" if you have any enquiries dont be hesitate to ask our staff "
. . .


mana ada macam tuu , ingat naik flight ke auntie ? atoyai .

" please take your seat " kakak tuu ckp. ( kakak ! punya la cantik dia dress up. mcm airstewardess . . okayy lets call them airstewardess !)
menara ini akan berpusing selama 5 minit ( tak rasa pon ia berpusing, so sangat bagus untuk orang yang easily-get-dizzy macam saya nie hee) . setiap ketinggian yang dicapai diberitahu oleh airstewardess tersebut. walaupun ia mengambil masa yang begitu singkat, tapi terasa seperti begitu lama duduk kat atas tuu . pengalaman berada di atas sana sungguh indah dan tidak dapat diceritakan dengan perkataan. nampak wide view of malacca. bole nampak orang berenang-renang di swimming pool lagi . ahah ! setelah lima minit berlalu , pesawat pon mendarat . .


mendarat dengan muka gembira :) * mendarat ? cehh !

huhu okay ! now ! masa yang ditunggu tunggu oleh saya !
YA !
part nie yang saya paling suka sekali :D

SHOPPING TIME !!!


SAYA SUKA ! SAYA SUKA !

let the photo tell the story ea :)




part makan mana bole missed ;)




\

" photos do tell everything right ;) "

okayyy , da settle shopping, sume kena kumpul kt tempat yang pakcik bus drop kami tadi. abang paan ( ketua bas A ; lupa nk mention earlier, ehe sorry) da cakap kena berkumpul balek pada pukul 11:30, siapa lambat kena tinggal agagaga. kami da terpacak di tempat kejadian setengah jam sebelum waktunya . haha . weh still got time nak posing sana posing sini, why not ? masa untuk memenuhkan memory card and empty the camera battery :D wuhooo !


muka semua exausted (-.-')

bus da sampai ! okayy jom naik bus . gembiranyaa balek dengan tangan yang penuh dengan plastik shopping tadi :D
sampai je di rumah, oppss! silap silap, banglo, sal terus buat kunci kira kira . ehe . kena bagi tahu mama apa yang dibeli yaaa . okayy. kemas kemas barang skit, mandi, solat , dan tido . eh ! blom lagi. orang tersayang nk call . meluangkan masa dgn telefon bimbit bersama beliau. tergelak kuat , sampai mengejutkan kak jah daripada tido. opss sorry kak jah .
* sambil berbisik : saya sambung berbual di luar. then saya pon tido :) ehee nite nite everyone -.- zZZ
hari kedua.. SETTLE!


26 september 2010 ( DAY 3)

ouhh suda masuk hari yang ketiga. cepatnya masa berjalan kan ? hmmm nk cakap apa intro for today . .

hari terakhir. bole bangun late sikit. tp saya bangun awal . kawan saya pon bangun awal. nk kena packing barang . nak lepaskan rindu kat bilik nie . nak luangkan masa di rumah banglo nie lama sikit ;) dan nak macam macam lagi .


time packing barang, macam tk percaya je :O
memang dah menjadi kebiasaan, jika balek shah alam, if bawa 3 bag balek ke rumah, nti balek ke kampus jadi 4 bag. 1) bag lappy 2) bag baju 3) bag buku 4) bag yang penuh dengan makanan masakan mama :) and now, same thing happens again ! pergi melaka bawa 4 bag, balik kampus jadi 5 ? o'ohh DEJAVUU ! haha .
persoalannya di sini , dari mana datangnya bag yang lagi satu to ? hmmm..


eh ! mana nab ??

picture purrfect!
macam amik photo raya pulaa ;)

8:30 am. wahhh ! sudah tiba masanyaa . . untuk secawan teh sabah. . * eh ! salimah niee ! okay ! suda tiba masanya untuk empty the banglow everybodayhh. .
selamat tinggal banglo, sayonara zoo melaka, goodbye bandar hilir, xaijian melaka . ohh saya akan rindukan aircond yang menemani saya pada waktu malam dan katil yang gebu yang buat saya tidur dengan lenanya :'( awww. .




yana , kucing tu comel okayy

wedding present for miss mayang :)

"saya !" (sedang mengira kekuatan ; tuu la abang paan)

datin in the haouseee :)

next destination will be ..

UiTM KAMPUS MELAKA

meet mell :)

di titi gantung


ini dia, sir hairi & miss nana.
mereka berdualah yang menjaga kami sepanjang 3 hari 2 malam nie
:)
thanks to sir and miss !

next

WEDDING MISS MAYANG DELIMA
TAHNIAH MISS ! saya mendoakan agar miss dan suami berkekalan hingga ke akhir hayat
& dapat baby yg comel comel :)




muka kepedasan ;)

makan lagi :)

terima kasih yana sebab captured photo nie untuk saya :) *sigh

yana tinggal sini ! tak payah balek perak , haha *evil laugh

photoshoot bersama bus :)


setelah semuanyaa selesai. we straight back to campus :)
thanks to everyone yang bersusah payah membuat saya HAPPY sepanjang percutian ini terima kasih mama bagi wang saku :) terima kasih to miss and sir. terima kasih abang paan. terima kasih mell for cheering me up * video mell nyanyi nti saya upload di fb ea :)
terima kasih to yang tersayang yang call saya :) thanks to kak jah , yana , miera & nab . lovvvee you girlsss !

dikesempatan ini, saya ingin mengucapkan :

selamat hari raya
maaf zahir dan batin
minta ampun dari hujung rambut hingga ke hujung kaki
salah dan silap harap dimaafi


love , sal

2 comments

Anonymous
10:09 PM, October 20, 2010

i miz this memory my dear,,
best sgt2..
ble lg la kte nk dpt spend time cm tu sme2 kn?

5:05 PM, October 21, 2010

me too :)
bila ? bila ? bilaaaaa ?

Post a Comment