Sunday, May 30

ohh so sorry :O



im so sorry bloggy just leaving you for abouttt . . since last friday . ahha internet connection problem . macam macam la company internet tu bagi alasan . so now , im gonna be stuck di lappy again laa yayy ! ;) hhhahha . so since internetnya sudah ada , enggak ada masalah lagi sih untuk aku meng'update' kamu ya mr bloggy :) .


love , sal

Wednesday, May 26

bunyi teet . .

9:48am , breakfast seawal pagi di office . keadaan tenangg . . office work going smoothly as do as the office worker :) airconditioner working very well too . but then,
suddenly , at this morning tiba tiba telingaku berbunyi teettt * macam dah tamat siaran daa . .

izzati afiqah pernah berkata *my roomates . jika berlaku benda seperti itu , means ada helaian daun dari pokok telah jatuh dan melanggar daun kita . em faham tak faham tak ? dan izzati juga pernah bercerita , kita , setiap umat manusia di dunia ini mewakili satu daun di pokok yang berada di atas sana . if ada daun lain telah melanggar daun kita , dan daun kita gugur . . maka tamatlah hayat kita .

benarkah kenyataan diatas ?

mama cakap if its happens again, just tadah tangan then baca ayat ayat yang patut seperti doa amalan nabi tak pon zikir seterusnya letak kan di telinga yang berbunyi teetttt tuu :) nanti hilang la bunyi tuu . memang berkesan ! thanks to mama !


* risau juga bila telinga berbunyi teeettt tiba tiba . tak cukup amalann lagi nie . .




love , sal

youth'10 festival

friday !!!cant wait to hangout with all my friends on this friday to youth'10 festival there were so many things happening there !
it's gonna be amazing and so much fun ! ROCK ON !


YOUTH'10 FESTIVAL IS BACK !
there were 6 festival
5 conference tracks
3 music concerts
total : 170 events
this is AWESOME !


many activities to joins too !
this is great !
get the free passes babe !
cepat register di http://malaysia.youthsays.com/salshopaholic/invite
cant wait to meet them !
for more inquiries, just hit the link :


so lets rock the pwtc on this friday , saturday and sunday ! see you there !

* to syazwani , umi , erry , myroul , jai , eiba and epool dont forget this friday !




love , sal

Tuesday, May 25

Dah start banyak kerja :D


dari mengecop cop cop . . kemudian attach the voucher and filing . . record alllllll the company deets . . ya ! saya telah belajar dan beraleh dari kerja kerja tersebut ke menelepon syarikat syarikat :) this is the part yg saya sukaaaaa ! hahhhahahaha :D
macam macam style orang yang jawab phone ;)
ada yang sukaaa
ada yang macam malas nak jawab
and ada juga yang tak jawab langsung .
ish ish ish . .





love , sal

Friday, May 21

yeah !

great !
family meeting tadi . my sister ada kerja outstation di kedah. then she said, why not our family out for vacation to kedah too . the vacation would be on the early of july . . so bole singgah rumah best friend mama . then out to shopping and take photos ! this will be so much fun !
ohh so then i kena take a leave on my work lahh . asyik bangat !
i'll ask her to stay at hotel that had a swimming pool . i lovvee swimming !

ohh talk about swimming pool,
did you know that in belgium they have the deepest swimming pool in the world ?

its called as Nemo 33 . it is a Recreational Diving Center in Brussels, Belgium . In here you would find the deepest swimming pool in the world, cause the pool consists of a submerged structure with flat platforms at various depth levels . The pool has two large flat-bottomed areas at depth levels of 5m (16 ft) and 10m (32 ft), and a large circular pit descending to a depth of 33m (108 ft). It is filled with 2,500,000 litres of non-chlorinated, highly filtered spring water maintained at 30 degree Celcius (86 degree Fahrenheit) and contains several simulated underwater caves at the 10m depth level.

this is soo COOL !







bestnyaaa if dapat pergi sana ! berenang sepuas-puasnya ! hahaha :D


love , sal

Tuesday, May 18

rinduu mereka :D


rindu bangat zaman persekolahan ! pingin sekali kembali ke sekolah semula sih ;D  

list of my education institutions :


TADIKA KEMAS
SK RAJA MUDA
SR AGAMA
SMKSSAAS


spot the different ..


















the memory will never vanish !


i'd learn everything here :) thanks to allll my teacher :D
p/s i love you !
haha :D i miss my friend
" NO friend NO gain "
love, sal


Monday, May 17

I hate sunday !!

why ?

I don't hate sunday actually . i hate the next day after sunday . cuz tomorrow imma going to work . it was so lameeee -.- malas sehh aishhh . pening . mengantok tengok sume paper tuu. ish tamo malas malas laa salimah ! cheer up girl ! its worth it if you can make it till the end ! so goo girl ! deh fighting ! chaiyok chaiyok ! i know you can do it !


* bagi semangat kat diri sendiri . this is what we call as self-esteem :)

Sunday, May 16

youthsays.com

last two weeks i got this email from my sister :)
*thanks sis !
its about the malaysian youth community !
its great to join this kind of community because we can share problems and give our ideas .
if you want a sponsor fer your event , youthsays will be honour :)
this is good for us !
so join this guys !



  • KraftBodyshopYes2009FnnLg

    NikonWlAnimaxTmSr



    dont forget to involve in anything events manage by thems :)

    love, sal
  • BEWARE !

    i got this info from my sister. she forward email to me from her friend's friends.
    the story begin :
    Kisah benar.Just to contribute story pasal nasi lemak yang dijual oleh perempuan Indon . Lately, we can see banyak makcik-makcik, kakak-kakak yang menjual nasi lemak, especially pada kawasan perumahan baru. Sometimes kita tidak begitu teliti samada yang jual nasi lemak itu indon ke, malay ke, sebab nampak sama saja, wearing scarf or just anak tudung. This story happened to myself. in last few month in Selangor (before I shift to JB).


    Setelah berpindah kerumah yang baru kami beli di satu kawasan yang sedang membangun di salah satu daerah di Selangor, tak ramai penjual "breakfast" yang saya kenali. Cuma bila nak beli breakfast, I cari yang nampak bersih and the lady mesti pakai skaf (Muslim, I supposed..). So I jumpa satu makcik... jual nasi lemak, very nice nasi lemak, banyak lauk, ayam, daging, ikan dsbnya. presentation pun menarik, lauk-lauk diletak dalam bekas yang cantik, mejanya bersih, semua ada cover termasuklah kepalanya sekali.... then I continue jadi dia punya regular customer. For almost two weeks I really enjoyed her nasi lemak.
    and until one day I terserempak dengan satu Chinese lady, asking that makcik "...apa lauk yang special hari ni..??" Dengan pelat yang kurang ke"indonan"nya" (mungkin dah lama kat sini).. dia menjawab..........


     
    "Ikan sambel ada, ayam sambel ada, daging lembu rendang ada, DAGING BABI MASAK RENDANG ada, bla, bla, bla,....."







     



    hampir nak pengsan saya dibuatnya. ( nasib baiklah sebelum ni saya berlaukkan ayam . . ) so, i asked her . . are you muslim ? she said NO !!!
    then i ask her, why is she wearing anak tudung ?

    just guess what she told me.....
    " takut rambut jatuh dalam nasi & supaya nampak bersih... "
    Haaaaaaaaaaah!!!!
    So, be carefull...especially if you just shift to new housing area because there are a lot of Indon workers and may be their wife looking for extra money, then they decide to sell nasi lemak.


    just BE CAREFULL!!!
    *kenapa berlaku di selangor , tkde tempat lain ke -.-

    Saturday, May 15

    Semester break yeah !



    semester break already ? macam tak percaya je ! DAH SEMINGGU KOT ! haha :D rinduu my roommates alot ! time di college tak sabar nk out, tension menghadap buku ;O . . but now rasa nk study pula HAHA :D rinduu laa nk lompat lompat dengan miera di atas katil, nak nyanyi lagu raya time tension dengan xaty ;D , akma i miss you too . . i missed you guys not being around me . . there's many secret, story, shout out, laughter and confession we pulled out together . i missed those precious times alot ! even more, we eat together in one table (xaty punya, aha thanks for the meja babe ! ) and watching movie while eating . wahh can imagine that time. you people make my world moving around and also make me sane :D <333>


    13 may 2010

    wuhoo ! its the day ! i got this job through the skp. you know what is skp ? " skim khidmat pelajar " bukan skim khidmat pelanggan tau ! haha :D my sister post the skp form to my college a week before semester break begin. then she asked me to get the kp's permission. kejap je gi faculty. meet uncle hussein eh meet che md lehan then.. check ! im done !

    mama selalu berkata " pegi kerja laa, jangan asyik nak out and lepak rumah je . "
    i reply " okay mama :) "
    so i think its the best kick start for me to do :) at least dapat income lebih sikit for shopping nanti ;)

    so on thursday ,
    i start working as a clerk at UiTM's financial unit zone 5 . just filled in the form and signed :) easy peasy :) . oh i cant show the nervousness in front of the boss ! just answer the question truthfully :) and i'd success ! thank you Tuan Haji ! now i can start the job :) can't believe that im working in an office that full of helpful co-workers and BIG office machinery . haha :D to early to do these and that i think . office environment : there were like a ton of paper need to be stamp "sudah dibayar" , "harta tetap" and " inventori". and people rushing everywhere . there must be a grapevine in an office aite ? they always gossiping when the boss were not around . but, when the boss came semua kelam kabut :O haha sungguh kelakar . tapi i bole gelak dalam hati je at that time. i pon join skali ;) ala normal la tuu kann . .

    *hehe

    ohh about the co-workers . did i mention that they were really helpful ? yes, they really are :) fortunately ada kakak jaja yang memberi i kerja dan sanggup menjawab setiap satu soalan yang ditanya . can't forget, kakak jaja selalu ckp "faham ? " , "okayh cun !" after every question i asked :) she were really nice to me :) tk tau la if dah lama nti mcm mana ;D hehe .

    ohh in that office, im not the one yg skp. ada lagi 4 peeps iaitu abg adi, abg nizam, abg hafiz and abg adam. yes, they all guys ! and im the only skp's girl. they all my seniors part 3 and part 4 . in degree ! indeed ! mereka gilaa senior kot.. diorg perasan muda, mereka tak nak i panggil mereka "abang" . ahah whatever ! ohh abg nizam, abg hafiz and abg adam was my super senior at ssaas dulu. but tak pernah meet kot. rasa mcm invisible pulaa tiba tiba . next week on monday ada lagi new skp in coming , soonnn. :O woahh !

    ohh disana i kerja mengecop je kot. bagai nak gila . besides doing other work like keying in company details , answering calls , photostatting , filing , sorting and many more, tp mengecop tuu kerja main i kot. memang banyak tak terkata . paper paper yang nak di cop tebal tebal belaka ! aishh . tapi memang best kerja kat sini . mmg cramp laa tgn balik rumah. i dah suffer from carpal tunnel syndrome :O
    dah smpai satu badan da cramp nie.
    *carpal tunnel syndrome ? what is it actually ? for more info. . baca post i yang title dia carpal tunnel syndrome :)
    so i think ini jea for this time :) nanti i cerita lagi ya :D tunggu laa next post !


    * so here we had learn to be not to be like katak di bawah tempurung ( ong kedek kedek ) ahah ! so, if you were new in the office, try to be friendly with the invironment in the office ( jangan bercakap dengan machine photostat pula, nk friendly sgt la katakan haha :D ) , friendly dengan co-workers laa . just be yourself . and don't be clumsy . don't ever show our weaknesses to others tao ! habis la reputation nti :P hee
    love, sal